Prin sudul Italiei. Vacanta cu masina in Puglia

Home » Din calatorii » Prin sudul Italiei. Vacanta cu masina in Puglia

Pe ultima suta de metri, dupa ce deja aproape ca ma consolasem cu ideea ca anul asta nu mai ajungem undeva la mare, am prins un pret foarte bun la bilete de avion, prin wizzair, pe ruta Timisoara-Bari. Nici nu am mai stat pe ganduri, am rezervat rapid biletele pentru 2-9 octombrie si am inceput planificarea.

Am rezolvat rapid cazarile prin booking.com, 3 nopti in Monopoli, 3 nopti in Lecce si 1 noapte in Bari. In planificarea itinerariului m-au ajutat foarte mult povestile unor fete care au fost pe acolo inaintea noastra, Anca de la O viata buna si Bia de la Bialog. Dupa ce initial, citind blogurile amintite, ne-am gandit sa ne bazam pe mijloacele de transport in comun, conversand cu unul dintre proprietarii uneia dintre pensiunile unde urma sa ne cazam, am hotarat ca ar fi mai indicat sa inchiriem o masina, din doua motive: itinerariul nostru era cam incarcat si aveam deci nevoie de flexibilitate in miscare, sejurul nostru cuprindea si o zi de duminica, in care numarul trenurilor care circula este mai restrans decat in timpul saptamanii.

Cum am vazut ca wizzair imi sugereaza si servicii de inchiriere masini, m-am uitat peste preturi si mi s-a parut ca am iesi chiar si mai ieftin decat daca ne-am baza pe trenuri sau autobuz. Conform rome2rio.com biletele de calatorie pentru 3 persoane ne-ar fi costat cam 260€, iar o masinuta mica, un Fiat Panda era cam 560 lei pentru 7 zile! Desigur, m-am uitat doar la preturi nu si la conditiile de inchiriere!

La conditiile de inchiriere m-am uitat abia cu vreo 4-5 zile inainte de plecare! Eh, si atunci sa vedeti intrare in stare de panica, mai ales ca mai si schimbasem cateva cazari tocmai pentru a avea parcare asigurata in apropiere!

Problema cu firmele mari de inchirieri masini e ca nu accepta card de debit. Iar card de debit Visa Electron cu atat mai putin, dupa cum aveam sa aflu mai tarziu! Dar asta nu ar fi singura problema. Cardul de credit, embosat si tot tacamul trebuie sa fie pe numele soferului sau, ma rog, pe numele unuia dintre soferii inregistrati pe formularul de inchiriere. Cum eu si mama nu avem permis, doar Stefan, a cazut si varianta de a folosi cardul meu de credit. Apoi, pe masura ce pretul pe care il vezi este mai mic, pe atat suma care ti se blocheaza pe card(asa-numita fransiza) este mai mare. Practic pentru micutul Fiat Panda pe care il vazusem trebuia sa am un card de credit, cu litere embosate(in relief) pe care sa fie disponibili 1800€ pentru fransiza. Acum, nu stiu cum sunteti voi, dar pe mine ma cam iau palpitatiile sa stiu ca am o asemenea suma blocata pe card pentru vreo 3 saptamani! Unde mai pui ca toata vacanta, pentru 3 persoane, ne-a costat sub 1500€! Mare atentie la inca un aspect! Daca faceti rezervarea on-line si la fata locului se descopera ca nu aveti suma necesara pentru fransiza, sau cardul nu poate fi citit/nu este acceptat, pierdeti banutii de rezervare! Si nu, nu accepta nici cash!

Dupa ce am mai intrebat pe unii si pe altii pe facebook, cum au facut ei sa inchirieze o masina in Italia cu card de debit, o vaga speranta mi-a dat-o Alina de la Jurnalul Alinutei, care trecuse si ea printr-o situatie similara, dar se descurcase cumva cu cei de la Avis. Sunam si noi la ei, si toate bune si frumoase pana ce ne intreaba ce tip de card de debit avem. Visa Electron! Exclus! Nu se poate, le pare rau.

Asa ca dupa vreo 3 zile de agitatie, am renuntat la a mai cauta masina de inchiriat. Ma gandeam eu a nu se poate sa nu poti inchiria o masina in Italia, ca trebuie sa existe o firma locala care sa accepte si card de debit Visa Electron sau bani cash, la fel ca in Grecia unde nu am avut absolut nicio problema cand am cerut la hotel sa inchiriem o masina. Imi venea greu sa cred ca nu ne vom putea tine de planul pe care il facusem!

Asa ca dupa ce am aterizat pe aeroportul din Bari, am luat la rand toate reprezentantele, pana ce am dat de un tanar amabil de la Locauto care mi-a dat numarul de telefon al unei companii locale. Si asa am ajuns la Williams Rent, al caror birou este foarte aproape de aeroport! Si asa am reusit sa parcurgem cei aproximativ 700 de km pe care ii planuisem pentru acest road trip in sudul Italiei. 🙂

Foarte amabili, au venit dupa noi la aeroport iar in aproximativ 15 minute eram deja instalati in masinuta noastra, un Renault Twingo, pentru care am platit 315€/7 zile(asigurari, remorcare inclusa) iar pe card ni s-au blocat 250€(in caz de furt al masinii). Contractul e clar, sau cel putin noua nu ni s-a parut nimic suspect in el. Erai pasibil de daune suplimentare de 1000€  doar daca ai fi provocat un accident in stare de ebrietate  sau daca in urma unui accident nu ai fi anuntat firma in termen de maxim 24 de ore. Masinuta era aproape noua, nu avea nici 20 000Km iar cei 250€ nu au fost blocati pe card mai mult de 4 zile. Predarea se face plin cu plin, la nici 1 km de biroul lor e o benzinarie deci nu vad ce probleme ati putea avea. Noi nu am optat si pentru GPS, ne-am descurcat cu indicatoarele si cu telefoanele mobile, si desi Here Maps a fost de mare ajutor, cred ca de Craciun ne vom cadorisi cu unul.

Alte cateva ponturi:

• optati pentru o masina mica – multe stradute sunt inguste si va fi greu sa va strecurati pe acolo fara sa va zgariati macar oglinzile;
  • mare atentie la parcare – NU, chiar nu tine sa platesti 2 ore si sa stai mai mult. Noi am pierdut notiunea timpului in Alberobello si ne-am trezit cu o amenda de 17,50€;
  • amenzile(cel putin cele pentru parcare) se pot plati la posta – e bine sa pastrati chitanta si sa o aratati celor de la compania de la care ati inchiriat masina.
  • marcajele pentru locurile de parcare sunt: galbene – de obicei rezervate sau pentru stationare scurta, albastre – cu plata si albe – gratuite, dar din astea gasiti mai rar. In Gallipoli si Otranto gasiti parcare gratuita in port, aproape de centrul vechi. In Bari, gasiti locuri de parcare mai ieftine pe langa faleza(Lungomare), la 1€/ora(Zona C). In zona A, parcarea va costa 2€/ora;
  • atentie la semnele din parcare. In Italia, cel putin in regiunea asta strazile se spala minim o data pe saptamana – veti gasi specificat intervalul orar in  care se spala strazile si cred ca e bine sa le respectati daca nu vreti sa va plimbati ca sa va recuperati masina cine stie de pe unde.
  • exista multe indicatoare pentru parcari, in special in zonele tursitice, deci nu va panicati
  • mare grija la zonele cu acces limitat, doar pentru locatari.

O scurta verificare inainte de predare. Totul e unde trebuie sa fie 🙂 Gata de plecare?

Va invit la o plimbare prin Monopoli, Alberobello, Locorotondo, Ostuni, Matera, Polignano a Mare, Lecce, Gallipoli, Otranto si Bari.

error: Copierea sau utilizarea conținutului de pe acest site, fără acordul scris al autoarei sunt strict interzise în conformitate cu Legea Drepturilor de Autor.